ענת דרום ז"ל

תאריך לידה: 29-08-1980 תאריך פטירה: 29-01-2004
ענת
קורות חיים:
 
ענת, בת נורית (לבית ניסני) ואפרים דרום, נולדה בתל אביב בי"ז באלול תש"מ (29.08.1980). אחות צעירה לנילי ולאורנה. גדלה בתל אביב, החלה את לימודיה בבית הספר היסודי "ארזים".
כשסיימה ענת כיתה ו' עברה המשפחה לנתניה, והיא המשיכה את לימודיה בעיר זו, בבית ספר יסודי "בארי", אותו יסד סבה משה ניסני, ובתיכון "שרת".
בתום לימודיה התגייסה לצה"ל, ושירתה כמאבחנת מחקר בלשכת ראש אט"ל, בקריה בתל אביב.
לאחר שירותה הצבאי עברה ענת ללמוד באוניברסיטה העברית בירושלים, בחוגים לסטטיסטיקה וסוציולוגיה-אנתרופולוגיה. בסיום לימודיה תכננה לעבוד בתחומי התמחותה.
ענת גרה בדירה שכורה בירושלים. "היה לה ראש מתמטי יוצא מן הכלל וחיוך נהדר", סיפרי שותפיה לדירה, "היא הייתה בנאדם אופטימי, קלילה, חייכנית. אפילו לפני מבחנים היא המשיכה לחייך והייתה רגועה".
בבוקר יום חמישי ו' בשבט תשס"ד (29.01.2004) פוצץ מחבל-מתאבד את חומר הנפץ שעל גופו בתוך אוטובוס אגד בקו 19 (הנוסע מעין כרם להר הצופים) בעברו במפגש הרחובות עזה-ארלוזורוב בירושלים. עשרות נפגעו, 11 אנשים נהרגו בפיצוץ, ביניהם ענת שנסעה באוטובוס לאוניברסיטה.
בת 23 במותה. ענת הותירה הורים ושתי אחיות. הובאה למנוחות בבית העלמין במושב אביחיל, סמוך לנתניה.
חודשים אחדים לאחר מותה, בחודש יוני 2004, בעת חלוקת התארים באוניברסיטה העברית, הוענקה להוריה של ענת תעודת בוגרת האוניברסיטה שלה.
קורות החיים מטעם המשפחה:
ענת דרום נולדה בתל אביב ב-29 לאוגוסט 2000 –בת לנורית ואפרים דרום ואחות צעירה לנילי ולאור.
כשהייתה בת 12 עברה המשפחה להתגורר בנתניה וענת החלה ללמוד בבית ספר בארי אותו יסד וניהל סבה המנוח – משה ניסני.
ההמשך היה בבית הספר שרת – ענת עברה את שנות התבגרותה שם והשתלבה בצורה נהדרת מבחינה חברתית. הבית היה מלא תמיד בחברים וחברות וקולות צחוק היו בוקעים מחדרה .
השרות הצבאי אף הוא היטיב עם ענת – היא השתלמה בתחומים בהם התעניינה – ריכוז מחקרים חברתיים ושימוש בתוכנות מחשב. בכך חיקתה מדעת או שלא מדעת את דרכו המקצועית של אביה אפרים, ולמרות זאת היא הייתה עצמאית ורצתה להגיע לכל בכוחות עצמה בלבד.
רצון בעצמאות הוביל אותה לירושלים בה הספיקה להתגורר למעלה משלוש שנים כסטודנטית באוניברסיטה העברית. השנים בירושלים היו המאושרות בחייה הקצרים – היא אהבה את הלימודים, את ניהול החיים בצורה עצמאית את החברים שרכשה ואפילו את העבודות המזדמנות שנקרו על דרכה כסטודנטית.
אהבת ירושלים היו על חשבון המשפחה בנתניה – אנו המשפחה זכינו לראות אותה מעט מדי לטעמנו אבל ידענו עד כמה טוב לה, ושמחנו איתה בשעות הקצרות בהם הייתה איתנו.
ב-29 לינואר עלתה ענת על אוטובוס קו  19 בדרכה להר הצופים לראיון עבודה. האוטובוס התפוצץ בקרן הרחובות עזה וארלוזורוב, וענת נהרגה במקום.
אנחנו, ההורים קיבלנו את הבשורה המרה בארצות הברית בה שהינו בשנת שבתון.
את תעודת בוגרת האוניברסיטה קיבלנו אנו ההורים עבורה בטקס מרגש על הר הצופים .